در این مقاله به بحث و بررسی در خصوص تجربه کاربری در طراحی اپلیکیشن موبایل می پردازیم. افراد به طور میانگین روزانه بیش از بیش از سه ساعت از اپلیکیشن موبایل استفاده می کنند.
هنگام طراحی اپلیکیشن موبایل بایستی میزان درگیری کردن یا مشارکت کاربران user engagement را نیز در نظر داشته باشید. اگر اپلیکیشن شما به اندازه کافی کاربران را به خود مشغول کند، شانس شما برای حفظ کاربران پنج برابر خواهد بود.
ما مهمترین نکات کاربردی مربوط به رابط تجربی UX را یکجا آوردهایم تا مطمئن شوید که اپلیکیشن موبایل شما کاربرپسند خواهد بود.
۱. ابتدا مرتبط ترین مطالب را به کاربران خود نشان دهید.
۲. توجه کاربران را بوسیله لیست بازدیدها جلب نمایید.
۳. اشتراک برنامه را از طریق ثبت نام ده برابر کنید.
۴. به کاربران کمک کنید تا بتوانند به کمک فهرست، محتوای خود را پیدا کنند.
۵. با تشویق به اشتراک گذاری در شبکههای اجتماعی کاربران بیشتری جذب کنید.
۶. با کمک پست های مرتبط کاربران را به مدت طولانی تری در برنامه نگاه دارید.
۷. زمان تخمینی خواندن مطالب را بنویسید تا زمان بیشتری در صفحه مورد نظر بمانند.
۸. با مشخص کردن گزینههای مربوط به نسخه پریمیوم، اشتراک بیشتری بفروشید.
۹. نرخ درگیر کردن کاربران را تا ۶۸٪ به کمک ورود از طریق شبکههای اجتماعی افزایش دهید.
۱۰. از طریق اشتراک درون برنامهای، سود اشتراک خود را افزایش دهید.
۱۱. از تبلیغات کاربرپسند استفاده کنید.
۱۲. برای ایجاد یک شبکه اجتماعی کاربران را تشویق کنید تا نظر یا کامنت خود را ثبت کنند.
حال قصد داریم در خصوص تجربه کاربری در طراحی اپلیکیشن موبایل توضیحات کاملتری بیان نماییم با ما همراه باشید.
۱. ابتدا مرتبط ترین مطالب را به کاربران خود نشان دهید.
نشان دادن جدیدترین یا برترین مطالب به یک قدم ساده اما مهم به شمار میرود.
بجای یک کروسل با چندین گزینه مختلف داشتن یک پست اصلی باعث افزایش CTR آن مقاله میشود.
داشتن کروسل اگرچه کاربردی است اما بیشتر مواقع کاربران از آنها رد میشنود و در بیشتر موارد تنها به شکل اولیه توجه میکنند. به جای استفاده از کروسل،مهمترین پست همان روز که کاربران شما برای دیدن آن به اپلیکیشن می آیند، را هایلایت کنید.
۲.توجه کاربران را بوسیله لیست بازدیدها جلب نمایید
شما به یک طرح یا layout برای تنظیم مطالب اپلیکیشن موبایل خود نیاز دارید.
از رایج ترین طرح ها در طراحی اپلیکیشن موبایل با مطالب سنگین نمایش جدولی و نمایش لیستی هستند.
اگر یک اپلیکیشن اخبار داشته باشید، نمایش به صورت لیست بهترین گزینه خواهد بود در نمایش به صورت لیست کاربران بیشتر متن را می خوانند تا برای انتخاب خود تصمیم بگیرد.
در نمایش لیستی معمولا میزان توجه از بالا به پایین صفحه کمتر میشود به همین دلیل است که جدیدترین و مرتبط ترین محصولات در بالای لیست و پستهای قدیمی و کم مرتبط در انتهای صفحه قرار خواهند گرفت.
۳. با استفاده از ثبت نام اشتراک اپلیکیشن را تا ۱۰ برابر افزایش دهید.
اگر کاربران بتوانند در اپلیکیشن موبایل برای خود حساب کاربری بسازند، از آنها بخواهید که حساب کاربری بسازند این کار به شما کمک می کند اطلاعات سودمندی درمورد میزان و وفاداری خوانندگان و اطلاعات مربوط به این که چه نوع محتوایی بهترین عملکرد را برای کاربران ثبت نام کرده دارند بدست آورید.
در اپلیکیشن های اخبار جای دادن دکمه ورود در جای مناسب پیدا کردن آن را برای خوانندگان آسانتر میسازد. بسیاری از اپلیکیشن های محبوب مثل نیویورک تایمز و فایننشال تایمز دکمه ثبت نام را در جای دم دست در کنار صفحه قرار می دهند.
امکان ثبت نام آسان باعث خواهد شد در آینده منفعت زیادی به دنبال داشته باشد. بر اساس سایت Wired احتمال اینکه مشتریان با ثبت نام رایگان تبدیل شوند ۱۰ برابر می باشد.
۴. اجازه دهید کاربران محتوا را بر اساس فهرست پیدا کنند.
اگر کاربران شما بخواهند به محتوای مختلفی در سایت شما دسترسی داشته باشند باید این کار را برای آنها آسان کنید بهترین کار اضافه کردن فهرست به منوی اصلی سایت می باشد.
بخش فهرست جای زیادی از صفحه نمایش را اشغال نمی کند اما یک راه موثر و ساده در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوانند به راحتی در اپلیکیشن شما براحتی گردند.
بعد از اضافه کردن بخش فهرست شما شاهد افزایش در بازدید از صفحات و عمق بازدید آن ها خواهید بود بجای اصرار بر استفاده از یک فهرست کاربران شما میتوانند محتوا را بر اساس فهرستی که
قبلاً به ذهنشان نرسیده جستجو کنند.
۵. با تشویق به اشتراک گذاری در شبکههای اجتماعی کاربران بیشتری جذب کنید.
برخلاف کاهش دسترسی به شبکه های اجتماعی برای انتشار دهنده مطالب میتوانید از شبکههای اجتماعی برای اشتراک گذاری مطلب استفاده کنید.
اضافه کردن یک دکمه برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی در طراحی اپلیکیشن موبایل راه آسانی برای افزایش توان اشتراک گذاری مطالب شما می باشد و زحمت اشتراک گذاری پست ها را کمتر میکند تنها با چند بار لمس کردن صفحه مخاطبان شما می توانند محتوا را در فیسبوک توییتر یا لینکداین اشتراک گذاری کنند تا باعث دیده شدن بیشتر کار شما شوند. اشتراک گذاری برای گوگل یک سیگنال خوب و قوی مبنی مرتبط بودن محتوای شما است و محتوایی که بیشتر به اشتراک گذاشته شود احتمال اینکه در جستجوها بیشتر ظاهر شود بالاتر است
با این کار شما شاهد افزایش تعداد کاربران جدید از طریق شبکه های اجتماعی خواهید بود
دیدگاهها
Anyways I am here now and would just like to say
many thanks for a incredible post and a all round interesting blog (I also love the theme/design), I don’t have time to browse it all at the moment but I have saved it and also included your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a lot more, Please do keep
up the fantastic b.
Here is my webpage site: http://0009.in/user/profile/2779