چگونه شد كه افراد به طراحي اپليكيشن تاكسي هاي اينترنتي پرداختند:
براي اولين در سال ٢٠٠٩ توسط كمپاني به نام (اوبر) اپليكيشن تاكسي اينترنتي آنلاين در كاليفرنيا در ايالات متحده آمريكا اين تحول عظيم صورت گرفت.
مدير عامل تاكسي اينترنتي اوبر آقاي تراويس كالانيك،كه اتفاقا يكي از اعضاي پرلمان مشاوران اقتصادي دونالد ترامپ مي باشد،كه با استفاده از نفوذ سياسي خود توانست كمپاني را به ٥٠٧ شهر راه اندازي كند.
با اين حال اين نرم افزار كه به غول حمل و نقل مسافربري تبديل شده بود و با رضايت بالاي مشتريان و استفاده كننده خود روبرو شده بود.
مشكلات پيش رو اوبر:
با مشكلات زيادي از طرف تاكسيران ها و دولت ها با اعتراضات مبني بر اينكه،آنها با مشكلات معيشتي،اقتصادي شده است روبرو بودند.
همين باعث ميشد كه (اوبر) اين اپليكيشن حمل و نقل مسافربري شهري نتواند با سرعت بيشتري شعبات و مراكز خود را در كشورهاي ديگري گسترش دهند.
سرعت بالاي اوبر براي وارد شدن به كشور هاي يگر:
با اين حال اپليكشين تاكسي سرويس آنلاين اوبر در ٦٦ كشور و ٥٠٧ شهر،به يك سيستم حمل و نقل اينترنتي محبوب تبديل شده است و تنها نرم افزار تاكسي سرويس آنلاين كه توانست به رغابت با اوبربپردازد و پاياپاي اين مسير را طي كند كمپاني ليفت هست،اپليكيشن هاي حمل نقل مسافربري زياد ديگر هم در سراسر دنيا طراحي شدند كه تقريبا خدمات مشابهي با اوبر ارائه ميكنند،اما براي اينكهبتوانند وارد رقابت بشوند،خير
انقلابي در پايتخت :
اما در سال ١٣٩٥ در پايتخت ايران انقلاب عظيمي در حمل و نقل مسافربري شهري اتفاق افتاد.
كه اين اپليكيشن تاكسي سرويس آنلاين اسنپ بود كه با حضور خود در پايتخت توانست،حمل و نقل مسافربري را در چالش جديدي قرار دهد و طولي نكشيد كه توانست نظر مساعد اكثر مشتريان ومسافران خود را بدست آورد و با استقبال زادي از جانب مسافران خود حمايت ميشد.
چرا اپليكشين تاكسي اينترنتي اسنپ؟
اين حمايت ها به چند دليل بود،اول اينكه با علم و تكنولوژي جديد بود و در كل بروز بود،دوم اينكه قيمت آن مقرون به صرفه تر بود نسبت به تاكسي ها و آژانس هاي تلفني،سوم اينكه ماشين ها نزديكتربودند به مسافر و وقت كمتري صرف رسيدن به مسافر ميشد.همين نكات بود كه طولي نكشيد با استقبال مسافران روبرو شد،در عين حال بازار خوبي ايجاد شد براي رانندگان تاكسي اينترنتي اسنپ.
مشكلاتي كه باعث ناهموار شدن راه میشد:
در عين حال اپليكيشن اسنپ با مشكلات و اعتراضاتي هم دست و پنجه نرم ميكرد،كه اين اعتراضات از جانب تاكسيران ها و سنف آژانس دارها بود،چون با حضور تاكسي اينترنتي اسنپ طولي نكشيد كهمسافران و رانندگان آژانس ها هجوم به سمت اين نرم افزار حمل و نقل مسافربري شهري بردند و اين ارگان ها رفته رفته از بازار رقابتي حذف ميشدند.
دليل حذف شدن ارگان هاي مسافربري:
آژانسدارها و تاکسیران ها با تمام این همه مشکلات و بجای کاهش دادن قیمت ها و رقابتی کردن بازار.قیمت هارو ثابت نگه داشتند و همین باعث افزایش مسافران تاکسی آنلاین اسنپ میشد.
رقبای جدید اسنپ:
چندی نگذشت که اپلیکیشن های جدیدی وارد بازار حمل و نقل مسافریری شهری شدند.درست است که خدمات مشابه بود ولی جز تپسی اپلیکیشن تاکسی آنلاینی نبود که بتواد در این بازار رقابت کند.
اپلیکیشن تاکسی اینترنتی اسنپ بر سره زبان ها افتاد:
درست است که این اعتراضات از جانب تاکسیرانی ها و آژانسدارها بیشتر و بیشتر میشد و سرعت عمل رو برای این غول اینترنتی کاهش میداد.
اما همین مباحث باعث میشد توجه ها به این ثمت جلب شود و اسنپ بر سره زبان ها بیوفتد و مخاطبان بیشتری پیدا کند.
در حال حاضر اسنپ توانسته در بیش از 15 شهر ایران گسترش یابد و شعبات بسیاری ایجاد کدند.
حال زمان آن رسیده بود که افراد بفکره طراحی تاکسی آنلاین باشند و خود کسب و کاری ماننده اسنپ داشته باشند.
ادر حال حاضر تنها شرکتی اپلیکیشن نویسی بین المللی ایرانی که بیس از 20 نرم افزار سفارشی تاکسی سرویس آنلاین طراحی کرده است.با مشتریان ایرانی و خارجی با قدرت در حال فعالیت است شرکت آکاف می باشد.